Nivalan Vanhustenkotiyhdistys

Nivalan Vanhustenkotiyhdistys ry on perustettu 3.10.1969. Yhdistyksen toiminta-ajatus on parantaa vanhusten, eläkeläisten ja vammaisten elämänlaatua tarjoamalla asuntoja sekä järjestämällä erilaista ohjelmaa hyvinvoinnin lisäämikseksi.

Yhdistys tuottaa sekä hoivapalvelutoimintaa että omistaa ja vuokraa asuntoja. Hoivapalvelutoiminta käsittää ympärivuorokautisen tehostetun palveluasumisen Mattilan palvelutalossa. Asukkaat valikoituu Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue Pohteen toimesta. Asukkaille on tehty hoidon tarpeen arviointi ja myönnetty palveluseteli ympärivuorokautista palveluseteliä varten. Tehostettuun palveluasumiseen hakeutumisesta löytyy tarkempaa tietoa mm. Pohteen verkkosivuilta.

Mattilan palvelutalon toiminnasta ja yhdistyksen kiinteistöistä sekä vuokra-asumisesta on  tarkemmin kohdassa Kiinteistöt.